• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65919
+
-

آبِ «کلمه» سالم است

شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعلام کرد: در پی اعتراض ساکنان شهر «کلمه» دشتستان درباره کیفیت نامناسب آب این شهر، بررسی‌های شبکه بهداشت و درمان نشان داد این آب از نظر میکروبی مشکلی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر اعلام شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، پس از اعتراض ساکنان شهر کلمه از توابع بخش بوشکان شهرستان دشتستان مبنی بر این‌که آب چاه این شهر مشکل دارد، شبکه بهداشت و درمان موضوع را بررسی کرد و مشخص شد آب این چاه از نظر میکروبی مشکلی ندارد و سلامت آب مورد تایید است، اما با توجه به بالا بودن جامدات محلول در آن، از این آب بیشتر برای شستشو می‌توان استفاده کرد.

این شرکت اعلام کرد: با توجه به بالا بودن جامدات محلول در آب در چاه شهر کلمه، چاه دیگری به صورت مشترک برای تامین آب آشامیدنی مردم چند روستا و شهر کلمه وارد مدار شد.

شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر امیدوار است با توجه به این‌که بیش از ۸۰ درصد آب شبکه برای شست‌و‌شو و مصارف بهداشتى استفاده می‌شود و حداکثر ۲۰ درصد آن برای آشامیدن است، چاه جدید بتواند پاسخگوی نیاز مردم در کوتاه‌مدت باشد، اما برای حل کامل مشکلات و تأمین آب به صورت پایدار و اساسى، به‌زودی بهره‌برداری از یک حلقه چاه آغاز خواهد شد.

این چاه آب در فاصله 4 کیلومترى شهر کلمه قرار دارد و از لحاظ کمى و کیفى از آب مناسبى برخوردار است.
شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعلام کرده است، به زودى علاوه بر راه‌اندازی چاه شماره ۲، چاه شماره یک شهر کلمه نیز پس از اجراى خط انتقال، تجهیز و وارد مدار خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید